Deklaracja dostępności
Powiat Policki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej powiatpolicki.budzetyjst.pl.
- Data publikacji:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Daniel Kiełczewski — mejlowo [email protected] lub telefonicznie 91-4328-156.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Siedziba Starostwa Powiatowego w Policach: ul. Tanowska 8, 72-010 Police, spełnia minimalne wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. poz. 1696).
W najbliższym sąsiedztwie budynku Starostwa Powiatowego w Policach wyznaczono przejście dla pieszych przez ulicę Tanowską (bez sygnalizacji świetlnej, dźwiękowej i wibracyjnej).
Do budynku prowadzą 3 wejścia od ulicy Tanowskiej oznaczone literami A, B i C. Do wejścia A prowadzą 4 stopnie schodów, brak jest podjazdu/rampy najazdowej lub windy. Przy schodach do wejścia A znajduje się z prawej strony system wzywania pomocy (call-hear), po którego naciśnięciu pracownik Starostwa Powiatowego w Policach przychodzi i udziela pomocy. Wejście B jest z poziomu terenu oraz posiada drzwi otwierane automatycznie i jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych, przed wejściem wyznaczono 3 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami oraz 1 miejsce parkingowe oznaczone dla rodzica z małym dzieckiem. Wejście B prowadzi wprost do kancelarii głównej Starostwa Powiatowego w Policach. Wejście C jest z poziomu terenu (występują zwężenia architektoniczne, brak przestrzeni manewrowej dla wózków inwalidzkich), wysokość progu do drzwi wejściowych przekracza 20mm, drzwi wejściowe wymagają użycia większej siły.
Budynek Starostwa Powiatowego w Policach posiada 4 kondygnacje (piwnicę, parter, 1 piętro i 2 piętro), w tym: na parterze znajduje się kancelaria główna Starostwa Powiatowego w Policach, Wydział Komunikacji i Transportu, Wydział Dróg Publicznych, Wydział Informacji i Promocji, Wydział Spraw Obywatelskich, Wydział Polityki Społecznej oraz Biuro Powiatowego Zespołu do spraw Orzekania o Niepełnosprawności; na pierwszym piętrze znajduje się Wydział Administracji i Organizacji, Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, Wydział Geodezji Kartografii i Katastru, Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Biuro Kadr oraz Biuro Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, a także sekretariat Zarządu Powiatu w Policach oraz gabinety Starosty Polickiego, Wicestarosty Polickiego, Członka Zarządu Powiatu w Policach i Sekretarza Powiatu Polickiego; na drugim piętrze znajduje się Wydział Architektury i Budownictwa(otwarty dla klientów w poniedziałki i czwartki w godzinach pracy urzędu), Wydział Edukacji i Kultury, Wydział Finansów i Budżetu, Wydział Ochrony Środowiska, Wydział Planowania i Inwestycji, Referat Audytu i Kontroli, Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów oraz Biuro Obsługi Prawnej, a także Biuro Rady Powiatu w Policach, sala sesyjna i gabinet Skarbnika Powiatu Polickiego.
Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy – tablice informacyjne, pola uwagi(na parterze budynku), wypukłe numery pokoi zastosowane na drzwiach na wysokości ok 155 centymetrów od podłogi w centralnej jego części, tabliczki NFC(z zapisanymi informacjami o numerze pokoju, nazwą wydziału, referatu lub biura oraz imieniem i nazwiskiem pracownika) umieszczone na drzwiach pokoi ok 10 centymetrów w dół od wypukłego numeru pokoju. W celu korzystania z funkcji tabliczek NFC należy w telefonie lub tablecie włączyć funkcję NFC oraz funkcję czytnika ekranu.
Budynek Starostwa Powiatowego w Policach nie posiada windy, dostęp do poszczególnych kondygnacji możliwy jest za pomocą schodów lub urządzenia typu schodołaz będącego na wyposażeniu urzędu. Możliwe jest także zastosowanie pomieszczenia alternatywnego do obsługi klienta na parterze budynku. Korytarze budynku mają właściwą szerokość, co pozwala na manewrowanie oraz mijanie się wózków inwalidzkich. Przestrzenie wokół drzwiowe zapewniają pole ponad 150 centymetrów poza polem otwierania się drzwi.
Na parterze budynku znajduje się toaleta dla klientów Starostwa Powiatowego w Policach przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami, w której znajduje się również przewijak dla opiekuna z dzieckiem.
Instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń: drzwi otwierane automatycznie, system wzywania pomocy (call-hear), pola uwagi(na parterze budynku), kontrastowe oznaczenia schodów, wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, toaleta dla osób niepełnosprawnych(na parterze budynku).
Pomieszczenie kancelarii głównej Starostwa Powiatowego w Policach znajdujące się na parterze budynku, oznaczone jest w sposób bardzo wyraźny. Kancelaria główna wyposażona jest w uchwyt na kule łokciowe, pętlę indukcyjną oraz tablet z Polskim Tłumaczem Migowym on-line.
Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.
Każdy kto wykaże interes faktyczny ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej w budynkach użyteczności publicznej Powiatu Polickiego.Aby tego dokonać należy złożyć stosowny wniosek do Starostwa Powiatowego w Policach lub Koordynatora do spraw dostępności w Powiecie Polickim.
Aplikacje mobilne
Starostwo Powiatowe w Policach nie udostępnia aplikacji mobilnych do pobrania.